آیا رژیم شیر و خرما روی وزن تاثیر می گذارد؟

 

Milk and dates diet


رژیم شیر و خرما یک رژیم ساده و کوتاه مدت است که می تواند باعث کاهش سریع وزن شود. آیا تعجب کرده اید که چگونه این دو ماده می توانند باعث کاهش وزن شوند و در عین حال تمام انرژی مورد نیاز شما را در طول روز فراهم کنند ؟ بنابراین بهتر است این مطلب را تا پایان مطالعه بفرمائید.

مزایا و مضرات رژیم شیر و خرما چیست؟

این رژیم مانند هر رژیم دیگری دارای مزایا و معایبی است که در زیر به آن اشاره شده است. شما می توانید بعد از مطالعه آنها در صورت تمایل از این رژیم استفاده کنید.

مزایای خرما

همه می دانند که خوردن خرما فواید زیادی دارد. خرما کالری بیشتری نسبت به سایر میوه ها دارد. علاوه بر آن خرما حاوی قند و کربوهیدرات است، بنابراین می توان گفت که خرما یک میوه انرژی زا است. همچنین خرما فیبر بالایی دارد به همین دلیل برای دستگاه گوارش بسیار مفید است و می تواند حرکات روده را تنظیم کرده و مانع یبوست شود.

منبع: کالری میوه ها

سلامت مغز با خوردن خرما

خرما عملکرد مغز را بهتر می کند و باعث تقویت حافظه می شود. به وسیله داشتن یک رژیم حاوی خرما می توانید تمرکز خود را در طول روز بالا ببرید.

مواد معدنی موجود در خرما

در خرما مواد معدنی زیادی وجود که برای سلامت استخوان مفید هستند. آنها عبارتند از:

·       فسفر

·       پتاسیم

·       کلسیم

·       منیزیم

مزایای شیر

به جرات می توان گفت شیر حاوی مفید ترین و ضروری ترین پروتئین برای بدن است. شیر دارای ۹ اسید آمینه است که باعث بهبود عملکرد بدن می شود. شیر را به عنوان یک پروتئین کامل در نظر بگیرید. در شیر پروتئین و مواد معدنی زیر وجود دارد آنها عبارتند از:

·       کلسیم

·       فسفر

·       پتاسیم

·       ویتامین (K2)

مزایای رژیم شیر و خرما

در این رژیم می توانید شاهد کاهش وزن بدون از دست دادن انرژی، ویتامین و مواد معدنی شوید. زیرا شیر حاوی پروتئین و خرما حاوی فیبر است. شیر با داشتن پروتئین فرآوان باعث سرکوب کردن احساس گرسنگی می شود و خرما با داشتن مواد معدنی فرآوان انرژی مورد نیاز روزانه شما را تامین می کند.

هفته اول رژیم شیر و خرما

در تمام روزهای این هفته علاوه بر این دو ماده غذایی شما باید روزانه ۲ الی ۳ لیتر آب بنوشید تا بتوانید بدن خود را هیدراته نگه دارید. هر ۱۰۰ گرم خرما ۲۷۷ کالری دارد و افرادی که از این رژیم پیروی می کنند روزانه ۲۱ خرما می خورند تا بتوانند انرژی مورد نیاز خود را بدست بیاورند.

صبحانه

یک لیوان شیر کم چرب یا یک فنجان ماست به همراه ۷ عدد خرما میل کنید.

ناهار

یک لیوان شیر کم چرب یا یک فنجان ماست به همراه ۷ عدد خرما بخورید.

شام

یک لیوان شیر کم چرب یا یک فنجان ماست به همراه ۷ عدد خرما نوش جان کنید.

هفته دوم

در هفته دوم بهتر است این رژیم را ادامه ندهید و آنرا کنار بگذارید و از یک رژیم کم کالری دیگری مانند رژیم مدیترانه ای استفاده کنید. در این هفته می توانید از مواد زیر استفاده کنید.

آنها عبارتند از:

·       پروتئین حیوانی و گیاهی

·       سبزیجات

·       میوه جات

·       غلات کامل

·       حبوبات

·       روغن زیتون

·       مقدار کمی کربوهیدرات

هفته سوم

در این هفته اگر دوست داشتید می توانید مجددا رژیم شیر و خرما را برای ۵ تا ۷ روز دیگر از سر بگیرید. با کمک این رژیم افراد می توانند در هر هفته ۳ الی ۴ کیلو وزن اضافه خود را از دست بدهند.

معایب رژیم شیر و خرما

این یک رژیم سخت و کوتاه مدت است و نمی توان آنرا یک رژیم کامل دانست. از آنجایی که در این رژیم تنها دو ماده غذایی استفاده می شود بنابراین ممکن است بدن با کمبود مواد مغذی دیگری روبرو شود. ممکن است در ابتدا افراد به دلیل کاهش شدید کالری مصرفی قدری لاغرتر شوند،

اما این نمی تواند یک رژیم کاهش وزن پایدار باشد. از سوی دیگر معده همه افراد نمی تواند شیر را هضم کند. همچنین برخی از مردم ممکن است به شیر حساسیت داشته باشند و یا احساس بدی هنگام نوشیدن شیر دارند.

علاوه بر آن مصرف زیاد خرما ممکن است باعث بالا رفتن قند خون شود و این برای افراد دیابتی خطرناک است. در هر حال برای گرفتن هر رژیمی پیشنهاد می شود در ابتدا با یک متخصص تغذیه با تجربه مشورت کنید.

منبع: sira.fit

Comments

Popular posts from this blog

چه غذای رژیمی با گوشت قرمز بخورم؟

آیا با رژیم پروتئین می توان کاهش وزن داشت؟

در رژیم غذایی خام چه بخورم؟