آیا رژیم فستینگ باعث کاهش چربی شکمی می شود؟

 

fasting diet


رژیم فستینگ می تواند باعث کاهش وزن، کاهش ابتلا به دیابت نوع ۲، کاهش ابتلا به خطر بیماری های قلبی عروقی و کاهش چربی شکمی شود. این رژیم در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

با استفاده از این الگوی غذایی، بسیاری از مردم توانسته اند چربی شکمی خود را آب کنند و به وزن ایده آل خود برسند.

چرا چربی شکمی خطرناک است؟

چربی احشایی یا چربی شکمی نه تنها زشت است بلکه از نظر سلامتی هم ممکن است خطرناک باشد. اگر این چربی زیر پوست باشد ممکن است هیچ مشکلی ایجاد نکند و تنها از نظر زیبایی اشکال داشته باشد.

اما اگر عمیق تر باشد و تا اطراف قلب، کبد و ریه ها گسترش یافته باشد ممکن است باعث ایجاد خطراتی مانند فشار خون بالا، دیابت نوع ۲، سرطان روده بزرگ و بیماری قلبی شود.

چربی احشایی چگونه ایجاد می شود؟

چربی های شکمی می توانند در اثر عوامل مختلفی مانند: ژنتیک، بی تحرکی و سبک زندگی بوجود بیایند. هنگامی که وزن ما بیش از اندازه افزایش پیدا می کند بدن در نواحی خاصی اقدام به جمع آوری چربی می کند.

آیا با رژیم فستینگ می توان چربی احشایی را کاهش داد؟

این بستگی زیادی به نوع رژیم های لاغری دارد. در برخی از این رژیم ها می توان به طور موقت از شر چربی های شکمی خلاص شد، اما ما به یک راه مطمئن تری نیاز داریم. راهی که بتوان برای همیشه از شر چربی های احشایی خلاص شد.

به طور کلی هنگامی که ما کمتر از نیاز خود غذا می خوریم لاغر می شویم. در این گونه مواقع بدن انرژی کمتری مصرف می کند و متابولیسم کند می شود، اما به محض سپری شدن دوره روزه داری بدن مجددا به حالت اولیه بر می گردد.

در رژیم فستینگ مصرف چند کالری مجاز است؟

در برخی از این رژیم ها شما می توانید تنها ۵۰۰ کالری درروز مصرف کنید و این باعث شوک شدیدی به متابولیسم شده  و منجر به کاهش وزن می شود. اگر شما به طور متوسط ۲۰۰۰ کالری در روز مصرف می کنید هنگامی که آن را به ۵۰۰ کالری در روز کاهش می دهید، این در واقع یک چهارم کالری مصرفی شما در روزهای عادی است. بنابراین کاهش شدید وزن دور از انتظار نیست.

انواع رژیم فستینگ

این رژیم در انواع مختلفی وجود دارد. برخی از آنها دو روز در هفته غذا خوردن را محدود می کنند و برخی دیگر کمتر یا بیشتر. اما در هر حال همه آنها موثر هستند و اگر هر هفته یک یا دو روز اجرا شوند در طولانی مدت می توانند باعث کاهش وزن قابل توجه ای شوند.

فواید سلامتی رژیم فستینگ

روزه داری متناوب می تواند ما را در پیشگیری از برخی از بیماری ها یاری کند. همچنین در افرادی که به بیماری های زمینه ای مبتلا هستند ممکن است این رژیم باعث کنترل بهتر بیماری آنها شود. با این حال توصیه می شود قبل از انتخاب این رژیم با پزشک یا متخصص تغذیه خود مشورت کنید.

راز سلامتی با رژیم فستینگ چیست؟

محقیقن بر این باورند که روزه داری سلول ها را تحت فشار می گذارند و بدن برای مقابله با آن به مبارزه دست می زند و به این ترتیب قوی تر می شود. به همین دلیل به طور بالقوه تقویت می شود و می تواند با بیماری ها مقابله کند.

در رژیم فستینگ خوردن چه چیزهایی مجاز است؟

در روزهای روزه داری بسته به رژیمی که انتخاب کرده اید ممکن است غذای بسیار کمی بخورید. همچنین ممکن است از شما بخواهند که در طول ۱۶ ساعت روزه داری بجز آب چیز دیگری نخورید. اما در روزه های غیر روزه داری می توانید از یک رژیم متعادل و کم کالری مانند رژیم مدیترانه ای استفاده کنید.

در هر حال تلاش کنید که کالری مصرفی شما در روزهای عادی حداقل ۵۰۰ کالری کمتر از قبل از رژیم باشد. علاوه بر آن نوشیدن آب در حین روزه داری می تواند کم آبی بدن شما را برطرف کند.

ورزش

بدیهی است در ساعات روزه داری انرژی کافی برای انجام فعالیت های شدید تا متوسط ورزشی را ندارید. اما در روزهای دیگر هفته بهتر است از یک فعالیت بدنی منظم مانند پیاده روی یا دوچرخه سواری استفاده کنید.

این فعالیت ها می توانند توده عضلانی شما را در حین رژیم حفظ کنند. همچنین ورزش می تواند باعث نشاط و شادابی شما شود.

منبع: sira.fit

Comments

Popular posts from this blog

آیا با رژیم پالئو می توان وزن کم کرد؟

در رژیم غذایی خام چه بخورم؟

آیا با رژیم پروتئین می توان کاهش وزن داشت؟