چرا پاستا سبزیجات رژیمی بهتر است؟

 

Diet vegetable pasta


پاستا سبزیجات رژیمی یک پاستای گیاهی مفید است که با آرد ماکارونی کمتر و سبزیجات بیشتری تهیه شده است.این پاستا علاوه بر طعم دلپذیر حاوی مواد مغذی زیادی است.

ماکارونی سبزیجات

این پاستای رژیمی یک وعده غذایی کامل است که در مدت زمان کوتاهی درست می شود، زیرا برای تفت دادن سبزیجات و آبکش کردن پاستا زمان زیادی لازم نداریم.برای تهیه این ماکارونی شما به برخی سبزیجات مفید نیاز دارید و در پایان اگر دوست داشتید می توانید پنیر اضافه کنید.خوردن پنیر هیچ اشکالی ندارد، اما اگر می خواهید رژیم خود را زیر پا نگذارید از حجم غذای خود کم کنید.

این سبزیجات عبارتند از:

·       کلم بروکلی

·       هویج

·       سیر

·       پیاز

·       ذرت

·       فلفل دلمه ای

·       پیاز

کلم بروکلی

کلم بروکلی حاوی بتاکاروتن است و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.همچنین ویتامین « آ» موجود در کلم بروکلی به حفظ بینایی کمک می کند.علاوه بر آن کلم بروکلی منبع خوبی از فولات است که برای زنان باردار ضروری است.

هویج

به طور کلی سبزیجات با رنگ نارنجی حاوی بتاکاروتن هستند و در سنین بالا باعث تقویت بینایی می شوند.هویج برای چشم عالی است و از ابتلا به  شب کوری پیشگیری می کند.همچنین هویج باعث کاهش فشار خون بالا می شود و از یبوست جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید: درمان یبوست در خانه

سیر

سیر دارای فواید بسیاری است. ماده فعال آلیسین که در سیر وجود دارد به کاهش فشار خون کمک می کند.سیر می تواند سطح گلوکز خون را در دیابتی ها پایین بیاورد و برای قلب و سیستم گوارش بسیار مفید است.

همچنین سیر عملکرد ضد ویروسی، ضد قارچی و ضد میکربی دارد.سیر به تسکین سرما خوردگی و سایر عفونت ها کمک می کند.سیر از بدن ما در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند.

پیاز

پیاز خام حاوی منابع ارزشمندی از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها است که با ارزش ترین آنها کوئرستین است.پیاز به عنوان رقیق کننده خون عمل می کند و می تواند از لخته شدن خون جلوگیری کند.

ذرت

ذرت شیرین سرشار از فیبر است و چربی کمی دارد و به کنترل اشتها کمک می کند.

فلفل دلمه

فلفل دلمه حاوی آنتی اکسیدان است.همچنین سرشار از فولات یا لوتئین است و از پوشش داخلی قلب محافظت می کند.

دانستن محتوای غذایی که می خوریم چه کمکی به ما می کند؟

در صورتی که ما بدانیم غذاهایی که می خوریم چه خواصی دارند می توانیم آنها را با نیازهای غذایی خود مطابقت بدهیم.همچنین هنگام خرید به راحتی می توانیم مواد مورد نیاز خود را تهیه کنیم.

ماکارونی عدس قرمز

این پاستا از آرد عدس قرمز تهیه می شود و فاقد گلوتن است. عدس قرمز حاوی پتاسیم و آهن است، این ماده برای عملکرد سلول ها حیاتی است. هر وعده از این پاستا ۱۸۰ کالری، ۳۴ گرم کربوهیدرات، ۱۳ گرم پروتئین و ۶ گرم فیبر دارد.

پاستا با سبزیجات دلخواه

برای تهیه یک پاستا سبزیجات رژیمی نیازی نیست از سبزیجات خاصی استفاده کنید.هر نوع سبزیجاتی که در یخچال دارید کفایت می کند.

-         کدوسبزی که در حال پلاسیده شدن است.

-         باقی مانده ذرت یخ زده در فریزر

-         فلفل دلمه

-         کلم بروکلی

-         گوجه فرنگی

-         پیاز

-         انواع ادویه جات

سالاد پاستای تابستانی

برای تهیه این پاستای رژیمی ما به سیر، گوجه گیلاسی تازه، نخود فرنگی و کدوی سبز نیاز داریم. همچنین اگر دوست داشته باشید می توانید مرغ کبابی یا میگو را به آن اضافه کنید. به طور معمول این وعده غذای حاوی ۲۰۰ کالری است.

ماکارونی شش سبزی

پاستا سبزیجات رژیمی را می توان با کدو سبز، کدو حلوایی تابستانی، هویج، سیر و پیاز خرد شده تهیه کرد و به نودل اضافه کرد. در آخر هم اگر دوست داشته باشید می توانید با ریحان تازه آنرا میل کنید.

یک شام سالم با سبزیجات بیشتر و ماکارونی کمتر

برای تهیه این پاستا به یک حبه سیر، پیاز و جعفری خردشده، کدو سبز و آب سبزیجات یا مرغ نیاز دارید. همچنین در صورت دلخواه می توانید از پودر فلفل قرمز یا سیاه تند بر روی پاستای خود بریزید.اگر دوست داشته باشید هم می توانید یک قاشق غذاخوری روغن زیتون به غذای خود اضافه کنید.

پاستا سبزیجات رژیمی چند کالری دارد؟

از آنجایی که این ماکارونی با سبزیجات تهیه می شود یک بشقاب بدون پنیر تنها ۳۷۸ کالری دارد.پنیر اگرچه آنرا خوشمزه تر می کند، اما کالری آنرا بالا می برد.همچنین برای اینکه رژیم شما بهم نخورد می توانید از یک گزینه سالمتری مانند پنیر پارمزان استفاده کنید.

منبع: sira.fit

Comments

Popular posts from this blog

چه غذای رژیمی با گوشت قرمز بخورم؟

آیا با رژیم پروتئین می توان کاهش وزن داشت؟

در رژیم غذایی خام چه بخورم؟