کالری میوه های مختلف چقدر است؟

 

Calories of different fruits


کالری میوه های مختلف بسیار متفاوت است آنها حاوی آنتی اکسیدان ها و فیتوکمیال ها هستند. برخی میوه ها آب فرآوانی در خود دارند و برخی دیگر حاوی قندهای ساده و پیچیده هستند.در طبیعت میوه ها در رنگ ها و طعم های متنوعی وجود دارند و خواص آنها بی شمار است.

چرا شمارش کالری میوه های مختلف مهم است؟

میوه ها کربوهیدرات دارند و مصرف حساب شده کربوهیدرات برای کاهش وزن و ماندن در یک محدوده وزن مناسب مهم است.همچنین دانستن مقدار دقیق کربوهیدرات می تواند شما را در ارزیابی مواد مغذی که به بدن خود می رسانید، یاری کند.میوه ها باید به اندازه ضرورت مصرف شوند و عواملی از قبیل سن، جنسیت، سطح فعالیت و اندازه بدن در این رابطه اهمیت زیادی دارند.

چرا خوردن میوه برای سلامتی مهم است؟

میوه ها سرشار از ریز مغذی ها، آنتی اکسیدان ها، فیبر و مواد شیمیایی گیاهی هستند.مصرف روزانه میوه می تواند از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری کند.میوه ها می توانند باعث موارد زیر شوند:

·       کاهش فشار خون بالا

·       کاهش کلسترول بد

·       کمک به هضم بهتر غذا

·       رشد و ترمیم بافت های بدن

نمودار کالری میوه های مختلف

در زیر یک نمودار از وزن و کالری برخی میوه های پر مصرف آمده است تا شما بتوانید هنگام خوردن آنها تصمیمات هوشمندانه تری بگیرید.

            میوه

        وزن به گرم

          کالری

سیب

182

95

گیلاس

155

77

زرد آلو

35

17

خرما

24

66

انگور

92

62

کیوی

69

42

موز

118

105

گریپ فروت

 

123

52

طالبی

552

186

لیمو

58

17

شلیل

142

63

گلابی

178

102

آلو

66

30

هندوانه

152

46

انار

87

72

آووکادو

201

322

توت

144

62

انبه

336

201

مرکبات

96

45

هلو

150

59

آناناس

165

82

 

خواص و کالری میوه های مختلف

برخی از میوه های کم کالری و برخی دیگر پر کالری هستند.

میوه های کم کالری

در زیر اطلاعات مختصری درباره خواص تعدادی از میوه های پر مصرف آمده است.

هندوانه

کشف هندوانه در آفریقای جنوبی و مربوط به هزاران سال پیش است، اما امروزه در تمام جهان مصرف می شود. هندوانه یک میوه کم کالری است که تقریبا ۹۲ درصد آن از آب تشکیل شده است.با این حال محتوای قند هندوانه بالا است بنابراین نباید در مصرف آن افراط شود.

توت فرنگی

این یک میوه پرطرفدار است که در بین میوه ها به دلیل کم کالری بودن محبوب شده است.توت فرنگی کم شکر و سرشار از ویتامین (C) است و می تواند نیاز روزانه ما را تامین کند.

طالبی

این یک میوه کم کالری و پرخاصیت است که در حدود ۴۱ درصد پتاسیم دارد.

هلو

هلو یک میوه کم کالری، خوش طعم و گوشتی است که سرشار از ویتامین های (A,C) است.یک میوه متوسط هلو ۶۰ کالری دارد و حاوی ۲ گرم فیبر و ۱۱ درصد پتاسیم است.

 میوه های پرکالری

به طور کلی میوه ها نسبت به سبزیجات قند و کالری بیشتری دارند.در حدود نیمی از قند میوه جات از فروکتوز و نیمی دیگر گلوکز است.هر دوی اینها اگر به مقدار لازم استفاده شوند هیچ ضرری ندارند اما مقادیر زیاد آنها مضر است.

موز

کالری موز نسبت به بسیاری از میوه ها بیشتر است.یک موز متوسط در حدود ۱۰۵ کالری دارد، اما قند فرآوانی ندارد.برخی از مردم موز را به دلیل تامین پتاسیم خود می خورند.یک موز متوسط حاوی ۴۴۲ میلی گرم پتاسیم است.

انجیر

انجیر در لیست میوه های  پر کالری قرار می گیرد، اما سرشار از فیبر و پتاسیم است.

میوه جات را چگونه مصرف کنیم؟

شما با در نظر گرفتن کالری میوه های مختلف می توانید آنها را به اندازه لازم استفاده کنید.به عنوان مثال موارد زیر را امتحان کنید.

·       خوردن میوه به عنوان صبحانه

·       خوردن میوه به عنوان میان وعده

·       خوردن میوه به عنوان دسر

·       خوردن میوه به عنوان طعم دار کردن بستنی و ژله

فواید مصرف میوه جات

ارزش غذایی میوه ها زیاد و کالری آنها کم است.میوه ها سرشار از مواد مغذی و معدنی هستند به همین دلیل می توانند سیستم ایمنی ما را تقویت کرده، هضم را بهبود ببخشند و خطر ابتلا به بیماری ها را کاهش دهند.همچنین مصرف روزانه میوه ها می تواند به هیدراته شدن بدن کمک کند.

برای استفاده از فواید بیشتر میوه جات از کالری میوه های مختلف باخبر شوید و آنها را با سایر گروه های غذایی ترکیب کنید تا به سلامت خود کمک کرده باشید.

منبع: sira.fit

Comments

Popular posts from this blog

در رژیم غذایی خام چه بخورم؟

آیا با رژیم پروتئین می توان کاهش وزن داشت؟

آیا با رژیم پالئو می توان وزن کم کرد؟